Betalning

När du handlar hos Havsglas Sverige kan du välja mellan tre trygga betalningsalternativ:
Med Payson kan du sätta in pengar med VISA, MasterCard samt internetbank (Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea).

Läs mer om Payson här: www.payson.se
Med världens största betalningstjänst för betalningar på internet PayPal.
Läs mer om PayPal här: www.paypal.se

Du kan också välja att betala genom att göra en förskottsinbetalning till vårt Bankgirokonto, 812-8795.

 

Du måste ha fyllt 18 år för att handla hos oss.

 

Leverans

Din vara skickas med Posten väl förpackat i tåligt emballage, det är fri frakt inom Sverige på alla varor.

Beräknad leveranstid är ca en vecka från att din betalning genomförts och registrerats av oss.

Ångerrätt

Du har rätt i enlighet med distansförsäljningslagen att ångra ditt köp inom 14 dagar från mottagandet. Varan skall då vara oanvänd.

Du står för returkostnaderna och att varan skickas på ett säkert sätt. Du är själv ansvarig för att din retur kommer fram till oss och väljer om du skickar ditt brev som vanligt brev eller som rekommenderad post.

Dina pengar återbetalas inom 30 dagar.

Observera!

Maila eller ring alltid innan du
sänder tillbaka din retur:
hej@havsglas.se  

070-231 37 57

 

Reklamation

Om du upptäcker att din vara är skadad

på något vis, har du som kund rätt att reklamera din vara
och ersätts för eventuella kostnader (returfrakt)
vid godkänd reklamation.
Reklamationer och transportskador bör
meddelas så snart de upptäcks men senast inom skälig tid.
Reklamationer skickas till:

Havsglas Sverige
Skårby kyrkoväg 89
271 91 Ystad

Eftersom Havsglas smycken delvis är tillverkade av glas tål de inte kraftiga slag och stötar.

Repor och andra skiftningar kan förekomma på glaset.

 

Du är alltid välkommen att kontakta Havsglas Sverige vid eventuella frågor.